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README.md

Blame
  • Application 2048

    Le jeu réalisé et disponible sur ce dépot est un 2048. Il suit les règles simple du 2048 avec quelques options ajoutées en plus

    Auteurs

    Réalisé par : Joséphine BREITWILLER et Sara DELPLANQUE

    Chargé de TD encadrant : Stephane DERRODE

    Présentation de l'application

    Les fonctionnalitée de base :

    • On peut démarrer une nouvelle partie avec le bouton "NEW" (Une partie est automatiquement démarrée à l'ouverture)
    • Les fleches du clavier permettent de jouer (droite, gauche, haut, bas)
    • Le score est calculé et s'affiche à chaque coup
    • Le mailleur score du joueur est enregistré dans l'application dans un fichier JSON sur l'ordinateur de l'utilisateur. Ainsi il garde son mailleur score même apès réouverture de l'application.

    Les améliorations et options ajoutées :

    • L'option "UNDO" a été ajoutée, elle permet de revenir en arrière (annuler la dernière action). L'utilisateur peut l'utiliser autant de fois qu'il le souhaite sur une partie. Cela permet un mode "pédagogique" pour s'améliorer.
    • Le "MENU" est accessible depuis le bouton menu qui affiche une autre page (l'affichage des différentes page est géré par stackview). Sur la page du menu le bouton "RETOUR" permet de revenir à la page de jeu.

    Dans le menu on trouve plusieurs fonctionnalitée dont la gestion de l'historique :

    • La gestion de l'historique des partie est géré grâce à un fichier JSON enregistré sur l'ordinateur de l'utilisateur dans l'application. L'utilisateur peut retrouver une ancienne partie à lui en la chargeant depuis le menu, il y accède avec leur nom.
    • L'utilisateur peut vider son historique entièrement.
    • L'utilisateur peut choisir ou nom de sauvegarder sa partie en cours et lui donne un nom pour la sauvegarde au moment ou il lance une nouvelle partie.

    Des options de design du jeu sont aussi présente dans le menu :

    • L'utilisateur peut modifier la police d'affichage du jeu
    • L'utilisateur peut modifier la paletted e couleur séléctionnée pour l'affichage des nombres sur le plateau.

    Pistes d'amélioration possibles

    Au niveau du fonctionnement du jeu :

    • On pourrait afficher un message lorsque la partie est finie (plus de mouvement possible) pour le signaler.
    • Creer un mode pédagogique ou le bouton UNDO est disponible et un mode non pédagogiqye ou il ne l'est pas.
    • Proposer d'autres mode de jeu (par exemple plateau 5x5 à la place de 4x4)

    Au niveu de la gestion de l'historique :

    • On pourrait permettre de supprimer une partie en particulier et pas toute les parties en mêmes temps.
    • On pourrait afficher d'autres informations sur les parties enregistrée, comme leur score respective ou le carreau de plus grande valeur obtenue, avant de les charger.
    • On porrait proposer de remplacer automatiquemen la partie enregistré par sa nouvelle version sous le meme nom quand on rejoue une partie de l'historique.

    Autres :

    • On pourrait faire en sorte que le theme de couleur s'applique à toute l'application.

    Getting started

    To make it easy for you to get started with GitLab, here's a list of recommended next steps.

    Already a pro? Just edit this README.md and make it your own. Want to make it easy? Use the template at the bottom!

    Add your files

    cd existing_repo
    git remote add origin https://gitlab.ec-lyon.fr/sdelplan/application-2048.git
    git branch -M main
    git push -uf origin main

    Integrate with your tools

    Collaborate with your team

    Test and Deploy

    Use the built-in continuous integration in GitLab.


    Editing this README

    When you're ready to make this README your own, just edit this file and use the handy template below (or feel free to structure it however you want - this is just a starting point!). Thanks to makeareadme.com for this template.

    Suggestions for a good README

    Every project is different, so consider which of these sections apply to yours. The sections used in the template are suggestions for most open source projects. Also keep in mind that while a README can be too long and detailed, too long is better than too short. If you think your README is too long, consider utilizing another form of documentation rather than cutting out information.

    Name

    Choose a self-explaining name for your project.

    Description

    Let people know what your project can do specifically. Provide context and add a link to any reference visitors might be unfamiliar with. A list of Features or a Background subsection can also be added here. If there are alternatives to your project, this is a good place to list differentiating factors.

    Badges

    On some READMEs, you may see small images that convey metadata, such as whether or not all the tests are passing for the project. You can use Shields to add some to your README. Many services also have instructions for adding a badge.

    Visuals

    Depending on what you are making, it can be a good idea to include screenshots or even a video (you'll frequently see GIFs rather than actual videos). Tools like ttygif can help, but check out Asciinema for a more sophisticated method.

    Installation

    Within a particular ecosystem, there may be a common way of installing things, such as using Yarn, NuGet, or Homebrew. However, consider the possibility that whoever is reading your README is a novice and would like more guidance. Listing specific steps helps remove ambiguity and gets people to using your project as quickly as possible. If it only runs in a specific context like a particular programming language version or operating system or has dependencies that have to be installed manually, also add a Requirements subsection.

    Usage

    Use examples liberally, and show the expected output if you can. It's helpful to have inline the smallest example of usage that you can demonstrate, while providing links to more sophisticated examples if they are too long to reasonably include in the README.

    Support

    Tell people where they can go to for help. It can be any combination of an issue tracker, a chat room, an email address, etc.

    Roadmap

    If you have ideas for releases in the future, it is a good idea to list them in the README.

    Contributing

    State if you are open to contributions and what your requirements are for accepting them.

    For people who want to make changes to your project, it's helpful to have some documentation on how to get started. Perhaps there is a script that they should run or some environment variables that they need to set. Make these steps explicit. These instructions could also be useful to your future self.

    You can also document commands to lint the code or run tests. These steps help to ensure high code quality and reduce the likelihood that the changes inadvertently break something. Having instructions for running tests is especially helpful if it requires external setup, such as starting a Selenium server for testing in a browser.

    Authors and acknowledgment

    Show your appreciation to those who have contributed to the project.

    License

    For open source projects, say how it is licensed.

    Project status

    If you have run out of energy or time for your project, put a note at the top of the README saying that development has slowed down or stopped completely. Someone may choose to fork your project or volunteer to step in as a maintainer or owner, allowing your project to keep going. You can also make an explicit request for maintainers.